Barbie

Nu a fost găsit niciun produs care să se potrivească cu selecția ta.

Barbie – păpuși de renume

Barbie este o păpușă fashion fabricată de compania americană de jucării Mattel, Inc. și lansată pe 9 martie 1959. Femeii de afaceri americane Ruth Handler i se atribuie crearea păpușii folosind ca inspirație o păpușă germană numită Bild Lilli.

 

Păpușa este mascota a unei mărci de păpuși și accesorii Mattel, inclusiv alți membri ai familiei și păpuși de colecție. Barbie a fost o parte importantă a pieței păpușilor de de jucărie de peste șase decenii și a făcut obiectul a numeroase controverse și procese. Implicând adesea parodii ale păpușii și ale stilului ei de viață. Mattel a vândut peste un miliard de păpuși Barbie.

 

Barbie – o gamă diversă

Marca s-a extins într-o franciză multimedia de lungă durată de la sfârșitul anilor 1980, incluzând jocuri video și filme CGI/animate pe computer. Acestea din urmă care au început în 2001, au devenit inițial disponibile în formate video acasă și difuzate în mod regulat pe canalul de cablu Nickelodeon în Statele Unite ale Americii din 2002 până în 2017.

 

Evoluția păpușii

Barbie și cel mai bun prieten al ei, Ken, au fost descriși drept două cele mai populare păpuși din lume. De la lansare, păpușa a devenit un vehicul pentru vânzarea de accesorii, haine, prieteni și rude ale sale.

Scriind pentru Journal of Popular Culture în 1977, Don Richard Cox a remarcat că Barbie are un impact semnificativ asupra valorilor sociale prin transmiterea caracteristicilor independenței feminine. Și, cu multitudinea ei de accesorii, un stil de viață de lux idealizat care poate fi împărtășit cu prietenii.